måndag 11 augusti 2008

Jag och SJ

Skulle ringa och beställa tågbiljett hem från Karlstad igår - eftersom jag hade stått i telefonkö till personlig service i ett tag men inte orkade vänta när jag var på plats 20, tänkte jag försöka med den röststyrda tjänsten..

Dator-röst (DR): Välj bland alternativen tidtabeller, köpa, avboka.
Frida (F): Köpa

Tystnad...

DR: Välj bland alternativen tidtabeller, köpa, avboka.
F: Men.. Köpa

Tystnad...

DR: Välj bland alternativen tidtabeller, köpa, avboka.
F: Vad i... KÖPA!!!!!
DR: Du har valt köpa - stämmer det?
F: Ja..
DR: Varifrån och var vill du åka?
F: Karlstad - Göteborg
DR: Du vill åka från Karlskrona till Göteborg.. Stämmer det?
F: NEJ!!
DR: Varifrån och var vill du åka?
F: KARLSTAD - GÖTEBORG!!

Tystnad...

DR: Varifrån och var vill du åka?
F: Skämtar du med mig??

Tystnad...

DR: Du kopplas nu till personlig service..

......

Annan Dator-röst: Hej och välkommen till SJ:s personliga service. Det är.. mer än.. 20 minuters kö. Du har plats nummer 39 i kön. Tack för att du väntar!



Frida blir sur, slänger telefonen i papperskorgen och går och tittar på OS ist..

8 kommentarer:

Anonym sa...

sv: haha hejhej, det är lugnt, men det var kul att du kom ihåg dom i alla fall och mig :D
säg gärna till när du har lagt upp mig, men nu kan du nå mig på den nya bloggen istället..http://nittioett.devote.se

Anonym sa...

hahahaa vad jag skrattar (sorry) xD
jag ville se melody club (inga tåg tillbaka) och så vill jag se hives 31 augusti, men inga tåg då heller......SJ :@

Anonym sa...

hahaha,, låter som en typsik Frida-grej xD Okej, tyckte att Sj var knäppa innan, men nu får det liksom vara nog xD!

Anonym sa...

Ha ha haaaa! Förlåt, men det är roligt! Men samtidigt lider jag med dig. Jag AVSKYR telefonköer. Därför bokar och beställer jag så mycket jag bara kan på nätet.

Anonym sa...

Hahahahahaha det är tätt tjejen! Inte ska du behöva sitta i kö inte!

Anonym sa...

Mika menar rätt*

Anonym sa...

Svar ang Winnerbäck: Heja Prällen! Kul att han stod för vad han tyckte om! :O)

Anonym sa...

sj är bäst....eller inte..