måndag 16 augusti 2010

Hej! Jag lever!

Jo, faktiskt.
Och som den musikmissbrukare jag är, har jag dessutom bestämt mig för hur jag ska rösta i Rockbjörnen (röstningen börjar imorgon och du kan rösta till 25 augusti).
Hur kanske ni undrar då? (eller inte alls)
- Jo;

Årets genombrott

Oskar fucking Linnros - Lätt när musiken är underbar! Känner dessutom samhörigheten oss förortsbarn emellan ;-)

Årets livegrupp

The Ark - För att det är det enda valet. Alltid.

Årets låt

Eric Saade - Manboy.
Jo faktiskt!
Eller, nej kanske absolut inte alls.
Oskar Linnros - Från och med du - Hur många gånger kan killen få dig att sjunga men jag har samma trasor, går och röker samma marlboro ??
Jag och min syster är väl uppe i sådär 38.
Var.
Per dag.

Årets kvinnliga liveartist

Robyn - Av den ganska så enkla anledningen att hon är den enda av dessa muppar jag sett live i år.Om hon var bra? Nej, inte särskilt.

Årets manliga liveartist

Salem - Tyvärr Mr Linnros, det är här vår pakt bryts.
Salem är det sjungande leendet. En alltid lika starkt lysande solstråle.
Men Mr Linnros, deppa inte över detta. Övertyga mig istället om att jag har fel den 3e september. Deal?

Årets konsert

Tokio Hotel - För att det var en grym show.
Och för att varken Green Day eller Jay-z var nominerade.

Årets utländska låt

Lady Gaga - Bad romance - För att jag måste välja.

Årets festival

Peace & Love - Det är lätt när det är underbart.



And that´s how it´s done.
Vi hörs snart igen. (Jo, på riktigt)
Over and out.

4 kommentarer:

lillis sa...

Hehe bra att du håller med mig ;)

emelie sa...

Mja, det kan jag tänka mig! Böcker blir oftast sämre när de blir till film :)

Anonym sa...

MEN FRIDA, ingen röst på mando?

Anonym sa...

den där kommentaren var min

//Viktoria