onsdag 27 februari 2008

Jag står mitt i ett café med Sara. Jag kan inte komma på vad det heter, men jag vet att jag har varit där förrut.. Men just den här gången kan jag inte komma ihåg hur vi ens tog oss dit..
När vi ska leta reda på ett bord där vi ska sätta oss, tror jag att jag ska svimma!
Helt ensam vid bordet bredvid sitter ingen mindre än Ola Salo!!
Ahh!! Jag typ springer fram till hans bord, men när jag kommer fram och han tittar på mig vet jag inte riktigt vad jag ska säga, men jag hör mig själv börja snacka om att jag har sett en fotbollsmatch för ett tag sen där han var domare och att jag tycker han var jättebra..
Vaa?? Vad säger jag??
Men Ola bara leer mot mig och tackar, sen ber han mig sätta mig ner vid hans bord.. hans bord!
Jag flyger ner på en stol och börjar babbla om hur bra jag tycker han är, när han frågar Jaha, vilken tycker du är våran bästa låt då?
Hjärnsläpp! Jag kan inte komma på en ända låt dom har gjort.. Ah!!
Så jag börjar mumla något om melodifestivalen.. För visst var dom med där.??
Ola nämner namnet på någon låt jag aldrig har hört talas om förrut, och jag bara nickar, trots att jag inte har en anning om vad han pratar om..
Jag sitter och tänker att jag måste säga något smart nu och vräker ur mig;
- Du måste tycka jag är jobbigt som står här och lovordar dina låtar, när du säkert får höra beröm varje dag.. (Lovordar? Va? Vad sjutton säger jag? Ja, men det var ju smart sagt..)
Ola öppnar just munnen och ska säga något och då, precis då, ringer min väckarklocka...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, åh det är i sådana stunder man bara vill vill vill att det ska vara sant.. men oftast drömmer man ju allt det underbara när det inte stämmer...

Anonym sa...

haha, jag drömde också om honom, eller alla inatt, jag har aldrig gjort det förut eller en gång kanske :P

Nalle sa...

Men när Jen hängde med honom verkade du inte så imponerad, fast det kanske var innan hysterin började :-P