söndag 3 februari 2008

VM-final i bandy (??)

Ängnade en liten del av eftermiddagen åt att se på VM-finalen i bandy..
Det om ngt är en sport som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet än vad den får..

Iofs så kanske det inte är så jättekul och sitta och glo på massa killar som åker runt på en is och jagar en boll, man knappt hinner se.. Men jag har iaf fastnat.. Vilket jag iofs gör för de flesta sporterna ^^

Finalen i sig var väl inte sådär jättekul.
Sverige hade tyvärr inte en chans mot Ryssland.. Blev tillslut 1-6 efter, faktiskt, riktigt dåligt svenskt spel då ryssarna praktiskt taget åkte rakt igenom det svenska försvaret lite som dom ville..
Sverige gjorde ändå ett helt okej mästerskap och vann ju faktiskt matcher med vad.. typ 17-2 (Vitryssland).. Mkt tack vare Patrik Nilsson som kom upp i 16 mål detta mästerskap..


Troligtvis så sitter du och läser detta och tnkr Vaa?? Vad snackar hon om? Bandy?
Men var ändå tvungen att skriva detta då det trots allt var VM-final..

Bara för grabbarna att vända hem till Sverige och elitserien igen..

Go Sandviken :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sätt på vad som helst en gul och blå tröja och Frida är som förtrollad! Hjälp var några dar sen vi spelade vårat beroende spel sist =P

Anonym sa...

haha,, nej men jag blir lite sådär beroende jag också! Det är skoj med sport!! Speciellt om Sverige är duktiga också!!

Anonym sa...

Min lilla sportnörd! xD
men sport är jättekul, men bandy?...njae det är nog inget för mig ;)
kram

Anonym sa...

Det är ju så otroligt dumt att sverige alltid vinner allt utom finalen..suck..bojkotta Rysslamnd nästa år när det går i sverige?:)/pim http://hvpim.blogg.se

Sofia sa...

Stackarn.. :/ jag lider med dig. krya på dig frida! //botnings-bacills-puss från soffan!

Anonym sa...

Åh, men när kommer nytt inlägg? miss you baby.. <3