måndag 11 februari 2008

Melodifestivalen 2008

Har legat hemma sen i torsdags med vinterkräksjukan eller någon liknande, lika hemsk, sak och har då (kanske av förståeliga skäll) inte kunnat skriva här på ett tag..
Har varit helt slut, och känner mig fortfarande (bitvis) typ som en björn som av misstag har råkat vakna upp mitt i vintern..

Orkade iaf se på melodifestivalen, som drog igång i lördags, det kunde jag iofs ha varit utan..
Eller som den så glada hallåan innan programet förklarade;
- Nej, känn er inte tvingade att titta. Det är ju bara detta vi kommer prata om dom följande månaderna..
Ursäkta mig? Prata om vad?, om jag får fråga.
Hur man hela tiden satt och hoppades på att Christer Sjögren bara skämtade med oss, när han framförde den mest pinsamma låt som har varit med i tävlingen på länge??
Det är nästan, nästan, så att jag hellre hade skickat Anna Books låt från förra året..

Resten av låtarna passerade utan att göra något större intryck..
På snabbreprisen kom och försvann låtarna och jag kunde inte ha upprepat en rad rätt ur någon av dom, förutom just den där hemska Sjögren-låten.. Snälla, säg att det är ett skämt!
Eller det var faktiskt en låt som jag hade kunnat tänka mig att skicka vidare, och nej, det är inte Amy Diamond.. Hur söt hon än är, och hur mycket hon än försöker likna en studsboll på scenen så gick hon vidare p.g.a att hon är typ 12 elr något.. Sorgligt, men sant..

Den låten som var något överhuvudtaget att ha var Michael Michailoff.. Men hans låt påminde starkt om Karl Martindahl - Love turns water into wine, som var med och tävlade för några år sedan..


Nej, nej.. Det är ingen ide.. Vi hittar aldrig någon som är lika bra som vinnarna förra året!! Mission impossible..

Och om vi nu hittar någon som funkar så är det väl inte så stor ide att skicka den till ESC va??

Kan man inte bara nöja sig med melodifestivalen..??








2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte hela svenska folket bara inse att det är lika bra att vi lägger ner mello nu...vi har hittat våra vinnare! Okej? De kommer inte att ställa upp igen så det är kört liksom...Varför fortsätta när det inte funkar?? ;)
kram

Anonym sa...

Jag är helt på din sida ;D Stackre som varit sjuk,, då har vi iaf varit det samtidigt... weei pluspoäng till oss.. saknar dig nu.. <3