lördag 15 mars 2008

Kongo, melodifestival och Bandy

Har faktiskt inte haft tid att blogga på ett tag, skolarbeten ni vet..
Just nu är det ett FN-arbete som håller oss fullt sysselsatta. Vi jobbar två och två och ska representera varsitt land i FN.
Jag och Malin är Kongo.. Just det, alldeles rätt.. KONGO!
Vi kunde ju ha blivit tilldelade typ ett europeiskt land som man iaf vet var det ligger, typ Finland..
Men nej, nej! Kongo..

Ikväll är det ju iaf dags för melodifestivalen.. Efter typ 2000 deltävlingar och allt vad det är så har dom faktiskt (tro, det eller ej) lyckats komma fram till finalen.
Jag vet att jag har skrivit förut att årets bidrag har varit kassa.
Vilket iofs stämmer om man ska tnka på att ngn ska ta över efter Ark..
Men ju mer man hör låtarna desto bättre blir dom..

Charlotte Perelli - Neej. Låten är ok, men hon är tråkig, tråkig, tråkig..
Sibel - Ha.. Sa jag att Charlotte Perelli var tråkig? Då blir Sibel typ.. Supertråkig..
Rongedal - Rätt bra faktiskt. Lite sådär Mika - Grace Kelly.. Skulle kunna få vinna ^^
Linda Bengtzing - Hur Svårt Kan Det Va att skriva en låt som inte låter som hennes tidigare? Dock har hon de snyggaste kläderna.. Om hon har samma som förra gngen vill säga.
Christer Sjögren - ....
Amy Diamond - Söt, men har hon rymt från dagis.??
Sanna Nielsen - Ser faktiskt inte ut som en tant detta året, vilket hon har gjort förrut.. Fin låt, men inte i melodifestivalen.
Nordman - Haha.. Har faktiskt fastnat för denna låten. Så himla bra! Hoppas dom vinner!
Frida feat Headline - Fick Amy med sig en låt från dagiset när hon stack därifrån?
Bwo - Låter precis som alla deras andra låtar.. D.v.s helt ok, men nej tack.




Ni missar väl inte Bandyfinalen på Studenternas i Uppsala nu klockan 15?


Vf är jag inte där... Go Sandviken :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mhm, det är jobbigt med skolarbeten.. Själv håller jag på med ett om Leonardo Da Vinci.. :!

Nej hur kan du tycka om Nordman? Usch,, BWO ska ju vinna!!..

Anonym sa...

usch nordman XD
du stod ju för alla Rongedal från gbg också, det vet jag :P
kram