fredag 5 oktober 2007

I svenska huvudstaden...






Malin och jag in the capital













Nu är man hemma igen efter äventyr i huvudstaden..
Eller äventyr och äventyr..
Åkte upp med klassen och så värst mycket äventyr blev det faktiskt inte.. Vi velade mest runt i Gamla stan som en bund förvirrade turister, tillsammans med sådär 200 japaner..

Sprang runt och räknade prickar på hus och letade efter den smalaste gränden (allt på order från lärarna såklart..).

När vi äntligen fick våran fritid så virrade jag och Malin oss i väg i Stockholmstad men det gick faktiskt ganska bra..
Till min lättnad (och förvåning??) hittade jag ganska bra där faktiskt.. (Bodde där ibland när pappa jobbade där).

Besökte riksdagen också och fick en skymt av våran statsminister.. Kul.. (Eller nåt..)






Märkte att i Gamla stan fanns det många små roliga affärer (ungefär som små mini-shock för dom som vet vad shock är ;)) men som inte finns här hemma så då fick man ju passa på.. Köpte ett par väldigt fina knästrumpor :)






Igår var det kanelbullens-dag.. Men inte blev de någon kanelbulle för min del för det.. Kanske ska baka någon dag??



Djurgården - Frölunda igår.. Men jag tkr nog vi tar och glömmer den matchen va..?? =/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att vara på äventyr!
Jag fick faktiskt i mig en kanelbulle igår! :D

Anonym sa...

okej, då fuskade jag, mina var köpta :( ;)

Anonym sa...

Hhaa, jag trodde att ni räknade prickar utan lärarnas order :) För det hade varit en typisk mig grej :) HAHA

Du såg inga kändisar??

Jag vill också till Stockholm, sen vill jag träffa dig också :) <3 du betyder mest !!

Anonym sa...

hejhej min bild där du! Ni ser jätte söta ut när ni går så där hand i hand över järntorget (som är riktigt sämst jämfört med gbgs järntorg.