måndag 24 september 2007

Därför är dom underbara!


Hur många gånger har jag inte frågat mig själv:

Är jag verkligen så beroende av vad andra tycker om mig?
- Nej, egentligen inte..
Visst är det aldrig roligt när folk ogillar en, men jag får faktiskt vara så självisk och säga att jag sätter mig själv först.

Eller självisk?? Det är inte ett dugg fel med det.
När jag gör något så gör jag det helt enkelt först och främst för att jag tycker det är roligt..
Vad folk sen tycker och tänker om det är en helt annan sak..
Om man sen anser det som själviskt, så visst då är jag förmodligen en egoist.

Jag har två "kända" förebilder här i livet.
Den första är Zlatan Ibrahimovic och den andra (inte alltför förvånande kanske?) Ola Salo.

Det är inte ofta man nämner deras namn i samma mening..
Om man bara tänker på det har väl dom ändå inget gemensamt??
Men tänk igen..

Båda är två grymt coola personligheter som går sin egen väg utan att titta alltför mycket på vad andra människor gör..

Dom bryr sig helt enkelt inte om vad andra tycker utan sätter sig själva först!
Helt rätt tycker jag..
Idioter tycker andra..

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra;
- The Ark?? På riktigt? Och HUR kan du tycka att Ola Salo är snygg?!? Han ser ju ut som en tjej!!

Då tänker jag bara att det är en jäkla tur att jag gillar dom för min egen skull och inte för någon annans.. Eller som en viss Mr. Salo har skrivit:

"I´m not doing it for you, I´m doing to be true to my body"

Och jaa!!
Jag tycker Ola Salo är snygg.. Låt mig!
Och jaa!!
Jag tycker Zlatan är snygg..

Två så helt olika personer, jag menar kan man se mer olika ut??
Nu tror jag iofs att min förkärlek till både Ola och Zlatan är mest beundran..
För hur fjollig eller dum i huvudet man än tycker att någon av dom är, så kan man inte låta bli att bli trollbunden av Zlatan när han trollar med bollen eller av Olas underbara, underbara texter!
Att dom sen har haft tur med sitt utseende är bara ett plus för dom..

Alla tycker inte likadant och tur är väl det!
Jag tänkte först skriva till alla er som inte fattar varför Ola Salo är så underbar men Amanda tog orden ur munnen på mig..
Och som jag sa Amanda så kanske vi är mer lika än vi tror :)
Läs om hennes (och även mina) tankar på;

http://stayreal.blogg.se/1183638864_drfr_r_ola_salo_min_f.html

Förstår ni inte då är det inte värt att förklara mer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så glad n'r jag ser att jag kan inspirera folk. Eller gud lät det malligt?? Men jag tror du förstår hur jag menar. Att vi tänker väldigt lika och jag känner bara glädje när jag läser din blogg, att det finns personer som tänker precis som jag. Det är verkligen så himla skönt att känna att man inte är ensam. Det är en sådan otroligt gåva att du och ni andra finns. Du har helt rätt i att man ska gilla en person, (eller flera) för att man känner beundran va något slag. DEt värsta som finns är de som gillar än grupp för att "nu är de inne och de ska man lyssna på" Då bryr man sig ju inte ett dugg om musiken utan vill bara vara populär. Men jag tycker att man är SÅ mycket häftigare om man vågar gå sin egen väg och visar var skåpet ska stå!! Eller hur+?
Kramar i massor // Amanda

Adore sa...

Jaa.. absolut!!
Tkr inte det finns så mkt att tillägga.. Du sa allt :)
Tack (L)

Anonym sa...

hej på dig du skriver väldigt bra

ska fixa va de nu heter fick hjärnsläpp

kram mille eller motor buren ungdom

Adore sa...

Hej Mille :)
Tack så jätte mkt !!
Jaa.. Facebook ja ;)
Du vet ju var du kan hitta mig om du har frågor :p

Kram

Anonym sa...

Kul att läsa fler bloggar!
Tror att alla känner som du och Amanda gör ibland!
Ha det bra!
/viktoria

Adore sa...

Hej viktoria :)
Jaa.. såg att du också hade tagit dig i kragen och skaffat en blogg nu ;)
Titta gärna in ibland och lämna små kommentarer :)