onsdag 12 september 2007

Tillbaka... igen

Nu är jag tillbaka i kalla Sverige efter en underbar och lärorik(?) vecka på Cypern..
Alltid lika kul att kma hem (elr??) speciellt när det är en temperatur skillnad på 20 grader.. Usch..

Saker jag lärt mig under min vecka på Cypern:

Definitionsmängd och värdemängd.. (Fast vi lärde oss aldrig det va??)
Hur man spelar Ning
Hur man förlorar i Ning
Akta dig för bingokillen!
Samma sak gäller gubben med modevisningen!
Ropa inte BINGO förän du är säker på att du verkligen har bingo!
Ät inte dom där sakerna som ser ut som rullar med sugproppar på.. Det är bläckfisk..
Ät inte heller rullarna med choklad i (ingen choklad, det är oliver)
Det som ser ut som en blå amfora är egentligen ett svart bildäck.
Håll dig undan för engelskmän som spelar vattenpolo..
Samma sak gäller gubbar utklädda till trollkarlar elr Elvis..

Uttryck jag har lärt mig under min vecka på Cypern:

Mischi, mischi.. Check youre bloody board.. Whit love.. Yh, oh.. (Spelade vi lite för mkt bingo kanske?)
Jiggi, jiggi..
Wakie, wakie, hands off snakie (be mig inte att översätta..)
Are you fresh meat? (Fatta aldrig riktigt det där)


Synd att det är över.. Men räkna med att vi kmr tillbaka!
En gång är ingen gång, två gånger är en vana..!!

Inga kommentarer: