fredag 7 december 2007

Helg :)

Fredaaaaaaag :D

Äntligen!
Det är ju liksom det man längtar efter hela veckan..
Första tanken på måndag morgon är liksom en önskan om att det snart ska bli helg igen ;) Hur ska man annars orka med veckorna??
Denna veckan har ändå varit helt okej.. Som vanligt så har jag ju grymt svårt med att komma i tid till lektionerna på morgonen, men det har liksom blivit en dålig vana.. Svår att ändra, men jag ska skärpa mig :)
Hah, skönt att det snart är nyår, för då kan man liksom fortsätta resten av detta året som man gör nu och bättra sig nästa år..
Jag har typ en miljard nyårslöften.. Får nog skriva en lista elr ngt ;)

När jag för en gng skull är uppe på morgonen i någorlunda god tid så är det ju alltid ngt annat som måste förstöra allt..
Som igår morse.. Hade tagit på mig kläderna och fixat allt, hade bara kvar att platta håret och sminka mig och när jag precis börjat med håret ser jag att det liksom ryker ur skaftet (vad heter det på en plattång?? Handtag?) och helt plötsligt blixtrar det till och en gnista typ flyger ur plattången och poff, så slocknar lampan i både badrummet och mitt rum..
Ehh, jaha??

Ringer till mamma lite halvt hysterisk (fatta ju inte alls vad som hade hänt) men lugnade snart ner mig när jag fattade att det var en propp som hade gått..

Vad gör man då?? Känns ju inte som en jättebra ide att sminka sig i mörkret..
Bara till att kasta plattången alltså.. Inte en chans att jag sätter i den i väggen igen..
Tur att det är jul snart :)

Ikväll blir det idolfinalen hos Lisa..
Hoppas verkligen Marie vinner!!
Jag menar, Amanda sjunger ju falskt (förlåt, men det är sant) och dessutom är hon inte Idol-typen..
Så håll tummarna för Marie ikväll då :)

Uhh.. Skulle helst vilja sudda ut det jag skrev i förra inlägget om att Frölunda var på gång.. Men det känns lite oärligt, så jag får väl erkänna att jag hade fel.. Riktigt fel!
0-4 mot Timrå, det är inget kul alls :(
Jaja, gjort är gjort.. Mora nästa ^^

17 dagar kvar till julafton
0 julklappar köpta.. ;)

1 kommentar:

Viktoria sa...

hihi...har du pratat med tomten vad du önskar dig! ^^
kanske liiite svårt att fixa, men men ;)
kram