måndag 17 december 2007

Julpyssel och pepparkaksbak

7 dagar kvar till julafton..
Massa paket köpta ;)


Oj.. Kan inte riktigt fatta att det är julafton om en vecka..
Hur sjutton är det tnkt att man ska kunna få julkänslor när det inte finns en ända liten snöflinga på miltals avstånd??
Jag menar, vad är julen utan snö?

Vi (jag, Lisa, nillan & Mathilda) gjorde iaf vårat bästa för att fixa julstämning i lördags när vi var hemma hos Lisa på kvällen och julpysslade och bakade pepparkakor..
Eller pyssla och pyssla.. Nillan gjorde ngt slags kuvert som hon och Lisa skulle skicka till England, men det blev väl sådär lyckat.. (Sorry nillan^^) Men hur lyckat kan det egentligen bli när man klistrar på två ut-klippta huvuden utanpå kuvertet?? ;)







Jag och Lisa i full fart
med att ehh.. julpyssla.. typ ;)






Pepparkakor blev det iaf (efter lite tjat, men ändå..), men fy vad glasyren blev äcklig!! (Sorry nillan igen..)
Kvällens bästa kommentar kom iaf från nillan när jag (på mitt allra bästa bushumör kvällen till ära) fick tag på en isbit som jag stoppade innanför hennes leggings..
Jag vet inte riktigt vad som hände, men sekunderna efter låg hon iaf på golvet och rullade runt samtidigt som hon hade ett skrattanfall.. Helt plötsligt tystnar och utbrister helt förtvivlat;
- Neeejjj!!! Jag la mig på glasyren!!

Haha, det är inte en mening man säger varje dag ;)
Jag själv ställer mig mest undrande till varför hon hade glasyren i handen.. ^^

Lisa har massor av bilder från kvällen, men eftersom hon är typ världens segaste människa när det gäller att ladda upp bilder (iaf dom bilderna jag vill ha) så får jag lägga upp dom vid ett annat tillfälle :)



Thank you, it's been another bloody Monday
And no one is asking what you want anyway...

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, ja julpyssel kan man väl fixa själv :)
Men er kväll verkade ju gå lite ja jag vet inte vad jag ska säga.. xD
menmen, att man har roligt är ju det bästa iaf!

KRAM <3

Viktoria sa...

haha...vad roligt det verkar ^^
du har kanske 25 mil till närmaste snöflinga ;) för här i k-d så har vi några iaf, men inte många :(
kram <3

Anonym sa...

Ja hon ä skitgrym :DD
Min skolvecka ä redan slut x) Hade avslutning idag (vilket jag inte orkade gå på) men ändå xD så nu har jah lov :DD Kraam

Anonym sa...

Haha ja vet xD Jag kan aldrig håla fast vid nått :P
Städa ä så trist X/ Och varsegod ;D x) Kraam