tisdag 6 november 2007

Favorit i repris

Vet att jag har länkat denna innan, men jag tnkte passa på att lägga upp videon här..
Jag kan inte släppa den.. Så underbart fin :)
Börjar nästan gråta när jag ser detta klippet.. Bara för jag vet att filmen är otroligt bra och sorglig..
Men jag gråter ju å andra sidan till många filmer ;)
Men denna är jag långt ifrån ensam om att gråta till..

Out of my league - The Notebook


Fick till och med mamma att se filmen (The Notebook så klart) och förengångs skull hade vi samma smak på filmer!!
Mamma gillar mest filmer med Richard Gere och Hugh Grant (stavningen är osäker asså..) hon gav t.o.m. upp efter typ en halvtimma när vi såg på Moulin Rouge.. Den som är så bra!!


Lite komiskt att jag skrev att bussarna var bra här igår..
För idag när jag som vanligt tog min lilla joggingsväng till bussen (ofrivillig, men ändå..) så ser jag hur bussen kommer körande och min joggning övergår nu till någon slags skutt-rusning (eftersom jag hade en väldigt tung väska och den slog emot mitt ben hela tiden så jag flög en bit framåt ;)).
Iaf så väntar busschauffören att åka och precis när jag kan sträcka ut handen och nästan ta på dörren så tittar han på mig och kör...

Då var jag inte glad, kan jag säga..
Helst hade jag velat ta något tungt och kastat efter bussen.
Det känns som chaufförerna känner att dom har makt när dom på så sätt kan få bestämma vem som får åka med bussen och inte..
Men vem vet.. Det kanske är den enda makt dom kommer få.. ;)


Fick tillbaka mitt matteprov idag :)
Hm.. trodde aldrig jag skulle göra en glad gubbe efter en sådan mening..
Men det gick helt okej faktiskt.. Blev godkänd :D
Och det är riktigt bra, med tanke på hur hemskt svårt det var :(




- Cause I love her with all that I am
And my voice shakes along with my hands
Cause it's frightening to be swimming in this strange sea
But I'd rather be here than on land
Stephen Speaks - Out of my league

4 kommentarer:

Anonym sa...

taskig gubbe!
Jag har det så bra så jag ser skolan för mig och det tar 4 min att gå. ( har tagit tiden, det tar en låt och början på en till) ;)
Ha det bra!

Anonym sa...

Jag Älskar Både Låten Och Filmen! <3 (Hej Frida) =)

Adore sa...

Hej Mika.. Kul att du har hittat hit ;)
Jaaa.. Både är grymt bra!!
Kanske ska ta en kväll och se på filmen?? (igen ;))

Anonym sa...

Haha, jaaa men vi får vänta lite till, då blir den bättre;) Har iof bara sett den en gång:P Puss!