fredag 2 november 2007

Lov, lov, härliga lov :)

Ojoj.. Nu känns det som jag har varit borta från bloggen i evigheter, men i själva verket rör det sig ju bara om en vecka..
Jag är alldelles, alldelles för beroende av min dator!!
Egentligen är det ganska skönt utan dator om man tänker på det..
Hemma är jag nästan tvungen att sätta mig vid den varje dag så jag inte missar något viktigt.. Men när man inte har tillgång till dator på ett tag så märker man att jorden går inte under för det..

Men nu när jag väl har kommit till en dator så får jag ju passa på att skriva av mig lite :)

Höstlov nu då..
Började veckan med att åka till Uppsala tillsammans med pappa..
Även om jag bor i Gbg och trivs där väldigt bra så gillar jag Uppsala mycket också, kanske inte så konstigt när jag praktiskt taget har växt upp där..

I Uppsala gick (halva) veckan i sportens tecken.. Eftersom jag är helt såld på all sport som finns (okej.. nästan all sport som finns) och pappa är den i familjen som också klarar av att se en fotbollsmatch utan att somna, så gällde det att passa på..
Det första vi gjorde var att åka till Stundenternas och se på bandy.. (Nej, inte innebandy, utan riktig bandy.. Sån på is, men det heter INTE is-bandy, utan helt enkelt bara bandy..)
När vi väl satt där på läktaren och väntade på att matchen skulle komma igång ser jag en blond tjej som ser ganska bekant ut, efter henne går en gubbe med kamera och en kille med en stor mikrofon (om jag ska vara ärlig såg han mest borta ut..).
Kommer ganska snabbt på att det är hon från postkodslotteriet, eller vem vill bli miljonär eller vad dom kallar det för nu..
Hon är iaf där och det visar sig att en av spelarna i Sirius (bästa bandylaget.. kanske med undantag från Sandviken..) har vunnit 100.000 kr!!
Åh, vad roligt!! För honom iaf..

Resten av Uppsalavistelsen spenderade vi på stan.. Haha jo.. det är faktiskt sant.. Pappa och jag på stan!
Tro det eller ej, men jag fick nästan med honom in i en klädaffär.. Iofs han nöjde sig med att stå utanför och vänta men ändå ;)


Självklart missade jag inte IFK - Trelleborg.. Synd att jag inte kunde vara där bara.
Men GULD blev det ju.. Även om jag inte var där och hejade.. Konstigt va?? ;)


Nu har jag iaf förflyttat mig från Uppsala ner till Karlstad.. (Ner till Karlstad?? Är det upp kanske??). Till min syster och hennes familj..
Passar på att gosa så mycket jag kan med bebisen (bebis och bebis.. 1½ år kanske inte är bebis längre.. Hmm..).

Har sprungit runt i varenda skoaffär i Karlstad, men hittar jag några skor för det??
- Neeejj!!

Hörde ifrån Viktoria idag förresten.. Hon är i Wien och när hon smsade befann hon sig i en skoaffär som var tre våningar. TRE VÅNINGAR MED SKOR!!! Där skulle jag säkert hitta något iaf ;)

Nyöppnade IKEA här i Karlstad har jag också hunnit besöka.. Ska ju göra om rummet hemma och all insperation är välkommen :)



Nu ska jag njuta av lovet som är kvar.. Iofs bara en helg, men just därför gäller det att passa på att njuta!!
Tåget hem går på söndag och på måndag börjar allvaret igen..
Fast allvaret.. Jag tror det är det jag behöver snacka med Malin.. elr?? ;)


IFK Göteborg tog alltså guldet i fotboll..
Nu gäller det bara att SM-guldet i hockey hamnar i samma stad.. Men det ska nog inte vara några större problem ;)
Bara det inte hamnar i den staden jag befinner mig i nu ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du behöver inte prata med mig hahaha .....jag har allt under kontroll .......:D
see you (L)

Anonym sa...

Hej älsk <3

Fler än jag som var skrivsugna idag ser jag :) Kul att få veta lite vad som har hänt hos dig under de senaste dagarna..

Du vet att jag alltid är här inne och läser så mkt jag kan! Det vi pratade om innan, du betyder alltid mest <3--

Nu har jag ÄNTLIGEN bloggat om Köpenhamn. Hoppas att du vill läsa :)

Vi måste ringas i helgen!!
Kram mandiz

Adore sa...

Anonym.. Elr Malin kanske jag ska säga ;)
Verkar som du inte alls har allt under kontroll.. Bara som du tror..
Tnk på alla hjärtan du kan krossa ;)
(L)